15 Ağustos 2020 Cumartesi

Renkli Tarihimiz - Badhl, Şarkıcı – Lezbiyenlikten daha tatlı bişey görmedim


Abbasi’lerde, Caliph al-Mumun’ın hümükrandığı döneminde yaşadı. O dönemin yirmi binden fazla Arapça şarkı sözünü kitaplaştırarak sunan en önemli şarkıcılarındandı. Hem de yüzbinlerce şarkı sözünü ezberledi.

Yıllarca bir sanat okulunda şan ve müzikle ilgili büyük bir bilgi ve deneyimle yetenekli bir sanatçı olmasına yardım eden Ebu el-Kasım ibn Jami ve İbrahim ibn el-Mahdi gibi kıdemli uzmanların rehberliğinde eğitim gördü. En büyük destekçisi şarkı sözlerinde bilir kişiye dönüşmesini sağlayan muazzam hafızasıydı.
Ebu al-Faraj al-Isfahani ünlü kitabı al-Aghani’de: “Badhl güneşti. Medine’de doğdu ve Basra’da yükseldi. Çokça anlatılan rivayetlerde otuz bin şarkıyı söylemesiyle bilinen ileri gelen hayırseverlerinden biriydi.” yazdı. İtibarı ve bilgeliği sebebiyle evlilik teklifi sunan, ve bin bir çabayla gönlünü almaya çalışan hayranları vardı. Ama o erkeklerle evlenmeyi kesin olarak reddetmesiyle de tanınıyor. Al-Isgani onun “zarifa (Osmanlı Dönemide zürafa olarak kullanılırdı)” olduğu söylüyor. Arap şehirlerinde “Zarifa” bugünkü anlamıyla lezbiyenleri tanımlayan kelimedir. At-Tifashi de: “Bir kadına zarifa denmişse, bu onun lezbiyen olduğu anlamına gelir.” demiştir. Al Isfahani,  Caliph al-Mamun’nin içki masasında yaşanan bir olaydan bahsediyor. Söylediği şarkının bir dizesinde:
“Bir vaatten daha tatlı bir şey görmedim.” yerine, sözleri değiştirerek: “Zürafalıktan daha tatlı
bir şey görmedim.”diyor.

Kaynak: https://drive.google.com/file/d/1zPrJOEkphiKQPeG1TNdLZ2FW_fiIs-TV/view

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder