TRANSEKSÜELLİK ÜZERİNE
Transeksüel insanlar, cinsiyet kimlikleri ve/veya
cinsiyet temsilleri doğumda atanan cinsiyetlerine dayanan sosyal beklentileri
karşılamayan kişilerdir. Örneğin doğumda kadın olarak atanan ama cinsiyet
kimliği erkek olan biri gibi. Transeksüel insanlara olan nefreti haklılaştırmak
için bazıları hadisleri kullanılıyor.
“Peygamber (sav), kadın gibi davranan erkekleri ve
erkek gibi davranan kadınları lanetlemiştir.”
Bu hadis farklı kelimelerle anlatılır ve sorun buradadır. Arabistanda
kadın gibi davranılan erkekler için söylenen “Mukhannath” kelimesini
kullanır. Peygamber (sav) zamanın Mukhannath kişilerin durumuna bakarsak, vardırlar
ve kadınların bulunduğu mekanlara girmekte özgürdürler. Onlardan biri olan
peygamberin hizmetlisi sahabe Anjasha, deve süren, kadınlara önderlik eden, peygamberin
“Yavaş ya Anjasha, kadınlara yavaş
önderlik et.” dediği biridir. Anjasha’nın Mukhannath olduğu Wathila ibn
al-Asqa tarafından hadis olarak belirtilmiştir. Peygamber (sav)
dönemindeki transseksüeller asla geri çevirmedi. Ama “Hit” adında bir mukhannath kadınların bulunduğu mekanlara
girebiliyordu ve bir kadının bedenini başka bir erkeğe betimledi. Bu nedenle
peyhamber eşlerine, bulundukları mekanlara onun girmesine izin vermelerini
yasakladı. Bu hadis Ümmü Seleme (peygamberin eşlerinden biri) tarafından
anlatılmıştır. Peygamberin eşine göre peygamberin dediği: “Onun sizin mekanınıza girmesine izin vermeyin.”’dir.
Ağızdan
ağıza dolaşan hadis özelinden kaydırılıp genelleştirildi ve bazıları, mukhannath
kişilerin kadınların mekanlarına girmesini engellemek için genelleştirerek
aktardı. “Onların sizin mekanınız
girmesine izin vermeyin.” olarak. Ardından anlatı onları Müslüman
evlerinden kovun gibi genel bir emre tekrar kaydırıldı. “Onları evlerinizden kovun.” olarak.
Burada
da kalmadı ve Abdullah
ibn Abbas hikayeyi tamamen
farklı bir yoldan aktardı. Önceki anlatıdaki “onları kovun”a kabul ederek
lanetlerine bağladı:
“Peygamber (sav), kadın gibi davranan erkekleri ve
erkek gibi davranan kadınları lanetlemiştir, ve onları evinizden kovun demiştir
ve sonra peygamber birini, Ömer’de diğerini kovmuştur.”
Hikayenin takip eden diğer versiyonlarında, aslında
bunun bir kadının mahremiyetini ihlal eden biri hakkında olduğunu, cinsiyet
kimliğiyle alakalı olmadığını buluyoruz. Ama hikaye peygamberin evi ve
eşlerinden çıkıp, sahabeler tarafından genel bir mesele olarak yorumlanmıştır.
Bu sebeple Abdullah
ibn Abbas bu kovma
meselesini transseksüel insanlara yönelik genel bir lanetleme olarak anladı.
Genç müslüman transları destekleyin.
ASEKSÜELLİK ÜZERİNE
Aseksüel cinsel olarak başkalarına ilgi duymayan kişilerdir.
Aseksüellik kasıtlı bekarlık kararı almaktan farklıdır. Bu bir seçenek değildir,
kişinin kimliğinin parçasıdır. Bazı kişiler peygamberin (sav) gençleri
evlenmeye teşvik etmesini aseksüelliğin yasaklanmasına kanıt olarak kullanır.
“Aranızdan durumu olan genç erkekler evlenmeli.”
Bu sahih bir hadistir.
•
Al-Bukhari (Sahih Bukhari, 5065).
Ama
bu bir aseksüellik yasaklaması değildir. Çünkü Arapçada imkanlılık için
kullanılan kelime “al-Ba'a”,
evlilik haklarını yerine
getirebilecek finansal ve fiziksel beceride olmak anlamında kullanılır.
Alimlerin çoğu beceri ve arzu eksikliğinde evliliği bir vazife olarak kabul
etmez. Evlilik haklarını uygulamada yetersiz olacağı için adaletsizlik olarak
tanımlar. İmam Ebu Hanife: “ Denklik olmadığı kesinse, evlilik yasaklanmıştır.”
demiştir.
Bazıları cinsiyet ve cinsel kimliklere yönelik
olumsuz tavırlarını haklılaştırmak için hadisleri kullanmışlardır. Zayıf,
uydurma ve hatta kuir çatısı altındaki kişileri kapsamayan hadisleri
kullanırlar. Ama hadisler nefreti haklılaştırmak için kullanılmamalıdır.
Peygamberin cinsiyet ve cinsel çeşitliliği
reddettiği geçerli bir kanıt yoktur.
Kaynak: https://drive.google.com/file/d/1Dk95ZgN5QB4GVe3AGWBO7hHcPSvzTB0Q/view
"Muhannes" kelimesi dilimize o kadar uzak bir kelime değil aslında. Osmanlı'da ve erken cumhuriyette kullanılıyordu:مخنث
YanıtlaSilMukhannath ise çok yabancı görünüyor ve okunması zor.